Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 04.11.2012

Ford – model GT postigao novi rekord

Tvrtka Performance Power Racing iz West Palm Beacha u američkoj saveznoj državi Floridi od prije nekoliko dana može se pohvaliti najbržom vožnjom ikad i instantnim ulaskom u Guinnessovu knjigu rekorda.


Kada je Bugatti Veyron SuperSport sa svojih 430 i kusur kilometara na sat postavio rekord za najbrže vožen automobil na svijetu, mnogi su se okomili na to dostignuće, pa se uskoro sva sila tvrtki bacila na posao obaranja te fenomenalne brzine. Pa se tako npr. tvrtka SSC (Shelby SuperCars) u svrhu stavljanja Veyrona na drugo mjesto odlučila poraditi na svom modelu Ultimate Aero i iako sa 419 km/h koliko su postigli na testiranjima u tome nisu uspjeli, odustajanje im ne predstavlja opciju, pa bi novi model Tuatara trebao postići oko 440 kilometara na sat i time postati najbrži automobil svih vremena koji je moguće kupiti i registrirati za cestovnu upotrebu. No izgleda kako ni Bugatti ni SSC ovom najnovijem pokušaju nisu ni do koljena, jer je u spomenutim automobilima ta suluda brzina koja prkosi zakonima fizike, mehanike i zdrave logike, postignuta na ovalnim stazama u strogo kontroliranim uvjetima, dok se u ovom slučaju radi o tzv. "Standing Mile" rekordu.


Što to zapravo znači?

Jednostavno – "Standing Mile" testiranja u pravilu znače da automobil kreće od stajanja do prijeđene jedne milje (odnosno oko 1,600 metara) i na tom markeru se bilježi maksimalna brzina automobila koji se testira.
Zvuči poprilično jednostavno i u teoriji i jest, no da bi se postigla suluda brzina od 400+ kilometara na sat, potrebno je jako puno toga u smislu planiranja, dizajna, mehaničkih i tehnoloških dostignuća i naravno hrpa novaca, a da bi se takav rekord ostvario u spomenutom obliku demonstracije sile potrebno je još i više, odnosno u ovom slučaju Ford GT iz 2006. godine u vlasništvu lika koji se zove Johnny Bohmer, odnosno gazde tvrtke Performance Power Racing sa ukupno preko 1,700 konjskih snaga.
Snaga je dobivena malim milijunom prerada na motoru i pogonskom sklopu, a ono što je u konačnici dobiveno na markeru koji označava prijeđeni put od jedne milje je maksimalna brzina od nenormalnih 283,232 milje na sat, odnosno u prijevodu na metrički sustav točno 455,44 kilometara na sat, što doslovce gazi Veyronov brzinski rekord i instantno se upisuje u Guinnessovu knjigu rekorda.


Isti taj Ford GT je prije par godina od nule do milje postigao brzinu identičnu onoj Veyrona SuperSport, no to ni gazdi ni ekipi nije bilo dovoljno, pa su auto odveli u garažu na još malo pimplanja po dijelovima i izmišljanjem novog materijala u obliku visoko-otporne legure aluminija na temperaturu i naprezanja nazvanu Pandalloy, što je sve zajedno u konačnici rezultiralo ovolikom snagom i od prije nekoliko dana, kada je rekord postavljen na prostoru Kennedy Space Centera na Floridi, od ovog Forda GT učinilo uvjerljivo najbrži automobil na planeti.

Zapravo na neki način dvojimo je li interesantnije što se ovaj rekord dogodio ili činjenica kako tvrdoglavost često proizvodi najbolje rezultate.


TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: PerformancePowerRacing.com

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz

Piše: Niko Poznat

XPENG službeno stigao u Hrvatsku: Kineski pionir električnih vozila lansirao tri modela i otvorio novi salon u Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Europsko rally prvenstvo stiže u Hrvatsku – veliko finale u Kumrovcu i Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Ferrari 849 Testarossa – Miami Vice nostalgija na steroidima

Piše: Niko Poznat

Električni Rolls-Royce Corniche s analognim komandama: spoj luksuza, tradicije i moderne tehnologije

Piše: Niko Poznat

Koliko često mijenjate modove vožnje u svom automobilu?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana